Thursday, October 23, 2008

Errrr...siapa kawan kita?

A conversation took place between two badaks in preparation to our Badaks Raya Openg House.
Badak 1 : Siapa lagi kita nak ajak?
Badak 2 : Entah lah, gue hanya ada 4 sahaja kawan di opis dan itu semua telah diajak
Badak 1 : Gue ramai kawang tapi gue tak mau lah orang yang bukang close frengs and considered family members datang rumah gue.
Badak 2 : Sebenarnya kawan kita banyak ni saja kat Penang ni. Kawang lu kat KL ramai ke?
Badak 1 : Kawang gue kat KL pung 5 orang je (both of us counted the names :) Gue ramai kekawang lain tapi gue dah tak consider them as my close frengs so gue tak nak socialize dengan mereka. Malas dah. Sakit otak je.
Badak 2 : So memang sengaja lah lu tak mau ramai frengs?
Badak 1 : Oh yess....reramai pung kasi gue pening sahaja. I would rather have this little group of frengs but very meaningful to me - no reservations, no hangups, no nothing. I am very comfy with them and I can talk and do anything with them. They make me feel good but I donno la whether I make them feel good but I hope I do.
Badak 2 : So it is not about quantity but quality, right?
Badak 1 : Oh yes.....baik lah ada sedikit kawan yang bermakna dari ramai kawang yang menyesakkan hati dan fikirang.........
Badak 2 : Hmmph...so kita tak yah lah cari kawang baru?
Badak 1 ; Not for me. I rather have the existing ones and perfectly happy with them and all of you.
Badak 2 : Ok.
Badak 1 : Mungkin gue akan cari suami je sebab gue perlukan dreba...wakakakakkak...(yang ni tak sempat cakap kat Badak 2 tapi dia dah tahu lama dah....)

No comments: