Thursday, September 4, 2008

Mari lihat bilik keramat Badak president.............

  • Sebelum memulakan perjalanan ke bilik Badak President, kita perlu bertawakkal dan redha dengan apa sahaja yang kita nampak. Kata-kata dan ucapan tidak diperlukan. Lihat dan lihat sahaja. Hidup akan kurang kompleks dengan cara itu.

  • To begin with, Badak P tidak mempunyai bilik sendiri sebab ketika rumah itu dibaikpulih, Badak P hanya menyumbangkan sedikit sahaja dan oleh itu tidak layak mendapat bilik (he he he). Bagaimanapun, Badak P bernasib baik kerana adiknya sudahpun membeli condo dan tidak tinggal di situ lagi maka secara automatiknya, Badak P menjemput dirinya untuk menginap di bilik adiknya yang siap peralatan tidor termasuk alat penghawa dingin yang mana adalah keperluan utama Badak P.

  • Bilik itu ada satu katil Queen, dua almari baju (pembetulan tiga lemari, satu lemari empat pintu dan dua lemari tiga pintu, satu side (dressing, satu kotak harta karun fella design) table dan attached bathroom. So, sangat simple and just nice for one person. Ruangan juga agak selesa dan jika Happy Badaks mau sleep over, can just lepak up and down nicely. (err ko nak lepak kat mana? bawah katil or kotak harta karun fella design)

  • However, those are history. Today, what do we have?. Boxes, boxes, boxes and more of boxes. What else? Boxes, boxes, boxes and more of boxes. Anything else? More of boxes laaaaaaaaaa.....Where did that come from? Itu adalah LIFE Badak P. Her whole life is in those boxes. Boxes yang dibawa dari Penang sejak bertahun-tahun lalu dan masih kekal sebagai boxes. Along the way, she managed to collect more kerapah and dumped into new boxes. She simply adores boxes. All her kain baju and life histories are all in the boxes. Need I say more? err wa baru beli 1 box utk letak barang basuh kaki dan dua kotak tupperware....

  • Her room may be cluttered but she knows what is where. To begin with, that is her guiding life principle - SEMAK....:)

  • And what else is in her room? I don't know - for all I can see are boxes, boxes, and more of boxes.........

1 comment:

Crabby - Temasek Born Malaysian said...

jengok le bilik bersiram badak pres... dengar kata hikayat, hatta sebesen losyen, krim da minyak pelincir wajah....